Organizatia „feminista” FEMEN, condusa de un BARBAT! Exponatele de la proteste sunt doar MARIONETE FARA CREIER

Iata ce putem citi in articolul Păpușarul FEMEN. Amazoanele din Ucraina, între ofrandă și mistificare a ziarului Ziua NEWS

Un documentar prezentat la Festivalul de film de la Veneția dezvăluie detalii șocante din interiorul organizației activistelor feministe din Ucraina • „Consilierul” Viktor Sviațki se arată a fi regizorul din umbră al tuturor acțiunilor publice ale „sextremistelor” • Filmul „Ucraina nu este un bordel” pare a fi un strigăt de revoltă al „sclavelor” lui Sviațki, dar poate fi în egală măsură și un exercițiu îndrăzneț de publicitate.

Imaginea de amazoane orgolioase și neînfricate, activiste ale feminismului care luptă cu bustul dezgolit împotriva exploatării femeii, împotriva prostituției, a brutalității masculine, dar și a brutalității regimurilor politice, a fost serios zdruncinată de dezvăluirile unui film documentar prezentat la recent încheiata ediție a Festivalului de film de la Veneția.

Kitty Green, o regizoare din Australia, în vârstă de 28 de ani, și-a petrecut 14 luni în cercul activistelor de la Kiev, dorind să realizeze, după propria ei mărturisire, un documentar despre curajul tinerelor ucrainence. Curând avea să constate, spre marea ei surprindere, că eminența cenușie din spatele grupului de feministe era un bărbat – mentor și tartor, ideolog și păpușar. Ani buni, Viktor Sviațki a controlat până în cele mai mici amănunte activitatea FEMEN.

Consilier, ideolog, patriarh

De meserie consilier politic, Victor Sviațki s-a insinuat în rândurile FEMEN pe post de ideolog. Mai întâi a convins-o pe Ana Hutsol, fondatoarea organizației (în 2008), că fără o platformă socio-politică adecvată, activitatea „sextremistelor” sau a „războinicelor despuiate” ar fi derizorie. Apoi a devenit satrapul grupului și organizatorul din umbră al acțiunilor de protest – fie contra lui Ianukovici, Putin sau Lukașenko, fie împotriva patriarhului Kiril al Moscovei („Kill Kiril!”) sau a Papei de la Roma, ori pentru eliberarea femeilor de sub teroarea discriminării, a religiei, a totalitarismului.

În filmul documentaristei din Australia, Sviațki, care se autointitulează „patriarhul FEMEN”, se dezvăluie treptat ca personaj central: mai întâi este auzit cum dă militărește indicații din fundal, apoi apare dând declarații cu o mască de iepure (!) pe figură, apoi acceptă să dea câteva scurte explicații fără mască și fără perdea. Spre exemplu, despre „păpușile”sale: „Nu au tăria de caracter necesară. Nu au nici măcar dorința de a fi puternice. Dimpotrivă, arată supunere necondiționată, lipsă de coloană vertebrală, comportament dezordonat și multe alte trăsături care le împiedică să fie bune activiste politice. A trebuit neapărat să le determin să deprindă calitățile necesare.”

Sindromul Stockholm

Sviațki era cel care alegea membrele organizației – după aspect, după disponibilitatea de a se dezbrăca la ordin, după supunere. Întrebate cum de au acceptat fără crâcnire – în filmul documentar se citește teroarea pe chipurile lor – comportamentul dominator și dictatorial al lui Sviațki, membrele grupului s-au lăsat cu greu convinse să replice. Apoi, au început cu explicații destul de paradoxale, de genul că aveau nevoie de un „politolog isteț” și că „oricum, este în firea lucrurilor ca lumea să fie condusă de bărbați.”

Realizatoarea documentarului (foto, la Bienala de la Veneția, în stânga) vede în întreaga mizanscenă a FEMEN-ului de la Kiev o situație de tip „sindromul Stockholm” – în care victimele devin dependente de prădătorul lor – și consideră că relația dintre activiste și Sviațki nu face decât să ilustreze lupta universală a femeii pentru a-și depăși condiția. În perioada sa de apogeu, când sforile le trăgea Sviațki, FEMEN-ul din Ucraina avea 40 de activiste după toate regulile jocului.

Dincolo de mistificare, riscuri letale

„Cartea de istorie e plină de paradoxuri,” mai explică Victor Sviațki relația sa cu activistele, pe care le tratează ca pe niște gunoaie, complet împotriva oricăror aspirații teoretice ale ideologiei feministe. „La urma urmei,” adaugă el, „și Marx și Engels proveneau dintr-o burghezie pe care aveau să o compromită.”

La asemenea convingeri, paradoxul conviețuirii sale cu „amazoanele” s-a consumat în mod firesc. În cele din urmă activistele FEMEN l-au abandonat – refugiindu-se la Paris, pe motiv de persecuție politică – iar Sviațki a rămas la Odessa unde are soarta de a fi bătut sistematic (foto) fie de autoritățile pe care le-a sfidat, fie de „fundamentaliști” care nu rezonează cu vederile sale ultraliberale.

În răstimp, Ana Hutsol declară de la „Mostra” venețiană: „Mai există bărbați în anturajul FEMEN: un avocat, un contabil, un fotograf. Dar pe plan ideologic nu mai lăsăm pe nimeni să se apropie.”

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s