La revedere, America traditionala!

Despre Organizaţia Cercetașilor Americani am auzit cel puţin din filme, dacă nu și din presă, în ultima vreme. Atât pentru americani, dar mai ales pentru străini, micii cercetași sunt un simbol al Americii tradiţionale, al Americii de acum 100 de ani, adânc ancorată în valori atemporale, centrate în jurul familiei, patriotismului și moralităţii. Odată cu votul de primire a cercetașilor homosexuali în organizaţie, aceasta riscă să își piardă valabilitatea. Se preconizează că acest vot va distruge cea mai mare organizaţie pentru tineri din SUA, un simbol al Americii care nu mai poate fi ea însăși recuperată.

De ani de zile, Organizația a ținut piept valului de proteste și insistențe din partea apărătorilor drepturilor homosexualilor. Între timp, politicieni americani de top, în frunte cu președintele american, s-au declarat în favoarea acestei minorități sexuale, iar opiniei publice americane nu i-a luat mai mult de un an electoral să își schimbe poziția, spre acceptare aproape fără rezerve a homosexualilor în societate. Un impuls serios a venit și din partea Bisericii Mormone, cel mai mare sponsor la nivelul întregii țări, care a cerut ca legea să fie anulată. De asemenea, al doilea cel mai mare sponsor al Organizației, Biserica Metodistă Unită, a cerut același lucru, conform Reuters. În aceste circumstanțe, Organizația Cercetașilor a declarat nulă legea veche de peste 100 de ani, care interzicea înrolarea homosexualilor. Mai stă în picioare doar interdicția ca liderii copiilor să fie homosexuali.

Care e problema?

Scopul pe care fondatorii Organizației l-au gândit în 1910 a fost să îi învețe pe băieți ce înseamnă patriotismul, curajul și valorile importante în viață. În 1937, misiunea cercetașilor era descrisă astfel: „fiecare generație atunci când se maturizează nu are nicio altă datorie mai importantă decât să învețe (n.r. viitoarele generații) idealurile înalte și comportamentul corespunzător”. Acest comportament corespunzător se regăsește și astăzi în jurământul pe care fiecare cercetaș trebuie să îl depună: „Jur pe onoarea mea să îmi fac datoria față de Dumnezeu și față de țară, să mă supun legii cercetașilor, să ajut alți oameni în orice ocazie, și să mă mențin puternic fizic și mental și drept din punct de vedere moral.”

„Datoria față de Dumnezeu” și acest „drept, din punct de vedere moral” constituie punctul nevralgic al acestei probleme. Pentru mii de părinți care și-au înrolat copiii în această organizație, homosexualitatea și ceea ce se cere în jurământul cercetașilor sunt două lucruri care sunt incompatibile prin natura lor.

„Tocmai mi-am dat demisia”, a declarat Chris Collier, 41 de ani, lider de trupe în Alabama și Florida. „Bunicul meu a câștigat premiul Eagle Scout în 1938. Eu l-am câștigat pe al meu în 1990. Speram ca și fiul meu să câștige unul când va fi mare. E foarte trist. Nu mai fac parte din această organizație. Mă voi orienta în altă direcție,” a declarat el pentru Reuters.

Ce se va alege de Organizaţie?

Aproximativ 70% din unitățile cercetașilor provin din organizații religioase. Doar 22% provin din organizații civice și 7% din grupuri educaționale. Organizația a luat această decizie, deși un sondaj printre 200.000 de părinți, lideri de unităţi şi cercetași a arătat un sprijin de 2 la 1 pentru menținerea legii. Admițând rupturile care se vor produce în Organizație, oficialii de top sunt convinși că și cei care acum sunt nefericiți cu decizia luată, până la urmă se vor întoarce în Organizație.

S-ar putea ca această să fie doar o iluzie. Un sondaj recent i-a întrebat pe membri ce ar face dacă homosexualii ar fi primiți în organizație. Rezultatele arată că în timp ce între 100.000 și 350.000 de oameni ar părăsi Organizația, vor veni doar până în 20.000 de membri noi, din comunitatea gay, scrie Washington Post. Deja există inițiative printre multele biserici americane care sprijineau cercetaşii să formeze organizații alternative, în care valorile să rămână cele care au fost dinainte de această schimbare, făcută la presiunea societății. De pe Semnele Timpului

sursa: FrontPress.ro