Puiu Grigore Anastasis: Un nume sfant – Corneliu Zelea Codreanu

czc-copy-copy

Corneliu Zelea Codreanu ! Nume sfânt de erou adevărat, nume de român si de crestin. Câte nu s-ar putea scrie despre el, un om care a semnat cu sângele lui destinul a două genetetii care l-au urmat în viată ca si în moarte spre eternitete. Cuvintele sunt incapabile de a zugrăvi un astfel de urias, iar cine nu l-a cunoscut nu poate întelege radierea de bunătate, eroism si sfintenie care emanau din întreaga lui fiintă.

Dumnezeu mi-a dat fericirea de a-l vedea si de a-l iubi de la prima vedere. Era în vara anului 1935. Nu eram decât un copil care terminase clasa întâia primară. Fusesem bolnav si părintii, sfătuiti de doctorul Iordăchescu, au decis să mergem o lună la Marea Neagră. Au ales Carmen Sylva al cărei nume aminteste de o regină iubită si de un rege mare, Carol I, câstigătorul independentei noastre.

Acolo am mers cu mama si cu fratele meu mai mare să vizităm Tabăra Legionară de care vorbea toată lumea. Spre a intra în tabără am coborât Drumul Românului de mâine si de la citirea acestor cuvinte am simtit un fior, drumul acela era să fie si drumul meu. Era aproape de seară ; în jurul unui foc voios băieti si fete vorbeau, glumeau si mai ales cântau. Era o atmosferă de sărbătoare de un farmec nespus, care mi-a cucerit inima. Mi-am cumpărat o iconită cu chipul Arhanghelului Mihail si o carte de cântece ca să pot cânta si eu. Tot atunci mama mi l-a arătat pe Căpitan. A fost ca o străfulgerare. Când privirea mea i-a întâlnit privirea am simtit o fericire indescriptibilă si am stiut că el este omul pe care trebuie să-l urmez. A fost o tainică revelatie pe care sufletul meu de copil a primit-o. De atunci l-am urmat si nu am regretat niciodată. Din ziua aceea am venit mereu în Tabăra Legionară, am învătat cântecele lor, devenite ale mele, si m-am rugat cu ei si pentru ei, în special pentru Căpitan.

Întors la Bucuresti, îmbrăcat într-o frumoasă flanelă verde împletită de mama, m-am alipit Centrului Legionar din strada Gutenberg. Am citit revistele si cărtile lor si i-am iubit si mai mult.

Anul următor, 1936, am mers din nou la Carmen Sylva si prima mea impresie s-a adâncit, autentificat. Urmăream de acum activitatea Căpitanului si mă bucuram de fiecare izbândă a sa. L-am revăzut din nou, în februarie 1937, în biserica Ilie Gorgani din Capitală, veghind sicriile eroilor Mota si Marin, căzuti în Spania în apărarea Crucii, în lupta contra comunismului ateu. L-am privit : era îngândurat si trist. Părea că se desprinsese de această lume. Presimtea desigur cu sufletul lui curat viitorul însângerat pe care fortele iadului îl pregăteau lui si Legiunii Arhanghelului Mihail. Ultima dată l-am revăzut în toamna aceluiasi an la înmormântarea generalului Cantacuzino Grănicerul, pe care tatăl meu, ofiter si el, îl admirase mult. La Belu, pentru ultima oară, Căpitanul a trecut pe lângă mine, în mantaua lui de culoare sumbră. Chipul lui de atunci l-am păstrat până azi ca o comoară nepretuită în inima mea.

Nu l-am mai văzut fiindcă ne-am mutat la Câmpulung Muscel unde am trăit bucuria triumfului din alegeri si apoi tragedia arestării, proceselor, condamnărilor si uciderii lui în noaptea strigoilor : 29 spre 30 Noiembrie 1938. Nu am crezut că poate fi ucis. La 6 Septembrie 1940 îl asteptam să apară. Si ziua Biruintii a fost amestecată cu durere multă fiindcă eram biruitori fără el.

Au trecut ani grei si cumpliti. Comunismul a încercat satanizarea întregii Românii asa cum el prezisese. Am cunoscut calvarul a zece închisori si lagăre de muncă precum si blestemul a două reeducări, dar mi-am păstrat credinta insuflată de Căpitan în acele zile de neuitat. Pentru că el a unit în persoana sa Sfântul si Eroul, aceste valori ale sufletului omenesc. El a urmat în viată calea Mântuitorului nostru Iisus Christos cu ochii atintiti spre cer, erou si cruciat care si-a dat viata luptând pentru un ideal crestin : transformarea lumii păcatului într-o lume a binelui, adevărului, frumosului. O lume privind spre cer.

Visul lui a fost visul lui Ionel Mota :>Să faci Căpitane o Tară ca soarele sfânt de pe cer !<. Drumul spre realizarea acestui vis a fost sfintit prin sângele lui si al atâtor legionari. Generatiile noastre l-au urmat. Este datoria de onoare a noii generatii să continue lupta.

IN MEMORIAM CORNELIU ZELEA CODREANU.

Trecut-au ani dar Tu rămâi aproape

Întregii Tări si tristului meu gând :

Mereu Te văd si nu Te uit nicicând,

Nici treaz, nici când închid a mele pleoape.

Te văd citind sau lung privind spre zare,

Ori stânci smulgând din Pontul Euxin,

Când vulturi zbor si legionarii vin

În tabăra din Carmen Sylva-n soare.

Apoi mi-apari veghind cu ochii-n lacrimi,

Lângă sicriu, pe Mota si Marin ;

Cine-ar putea să-Ti dăruie alin,

Când Tu presimti un viitor de patimi ?

Acelasi an…în toamna ruginie,

Învesmântat în negrul sumbru, pal,

Te văd urmând pe bravul general,

Pe-afet de tun purtat spre vesnicie.

Apoi alegeri…Totul pentru Tară

Insuflă Tării verde ideal,

Entuziasm si votul triumfal

Transformă iarna într-o primăvară.

Dar an cumplit urmează, plin de sânge,

În temnită nevinovat esti dus,

Si vânt de seară tânguie nespus

Când Neamul tot, încremenit Te plânge.

Novembrie…în beznă si tăcere

Ai iadului călăi Te-au sugrumat,

Mari, ochii tăi albastri de-altădat

Dorm stinsi în noaptea plină de durere…

Dar Domnul Sfânt ne-a dat iar biruintă

Si s-a găsit mormântu-Ti ferecat :

Ai înviat si clopotele bat

Spre a-Ti cinsti eroica fiintă.

Trecut-au ani si glia cotropită

A fost de comunismul venetic ;

Din tot ce-i bun n-a mai rămas nimic,

Când Tara toată fost-a schigiuită.

Ce lasi au fost ! Temându-se de Tine,

Chiar mort nu Te-au lăsat si pe furis

Te-au dezgropat si dus în ascunzis,

Ca nimeni gropii sfinte să se-nchine !

Zadarnic au mărit a noastre rane,

N-AI FOST UITAT SI NU VEI FI UITAT,

MORMÂNTUL TĂU ÎN INIMI L-AM SĂPAT

CA PURURI SĂ TRĂIESTI, O, CĂPITANE !

Petre-Grigore Anăstasis

(Puiu Năstase)

sursa: FGManu.ro

Lasă un răspuns

